Bulkkikeittiö palaa ruutuun muutaman vuoden jälkeen. Tässä jaksossa kokkaillaan allekirjoittaneen tyypillistä aamupalaa, eli munakasta ja rehuja. Olen vetänyt vuosikausia aamupalan proteiini-rasva-linjalla, ja pinaattimunakas + sekalaiset vihannekset sopivat tähän kaavaan mainiosti. Palan painikkeeksi nootropiini-kahveeta (Ehtoomiähen kunniaksi).

Hulkin aamupala

  • 3 kananmunaa
  • 2 dl valkuaista (vastaa 6-7 valkuaista)
  • Pinaattia
  • Sipulijauhoa, valkosipulijauhoa, inkivääriä, kurkumaa, pippuria, suolaa
  • 1 tomaatti
  • 1 porkkana
  • 1 kahvi (seassa 200 mg l-teaniinia)

Valmistus

1. Kookosöljyllä voideltu paistinpannu kuumaksi. Pannulle kaadetaan valkuaiset ja kokonaiset kananmunat.

2. Munakkaan päälle leikataan saksilla pinaattia kunnon kerros.

3. Pinaatin päälle mausteet.

4. Annetaan muhia kannen alla miedolla lämmöllä 5-10 minuuttia ennen kuin flipataan ympäri.

5. Kylkiäisenä tomaattia, porkkanaa ja nootropiini-kahveeta. ■