Varpaat eksoottisen Thaimaan kuumassa rantahiekassa keskellä loskaista talvea. Ajatus tuntuu lähinnä unelta. Kun hiekassa ovat vuoroin kämmenet, takapuoli tai vatsa, havahtuu jokainen vuorollaan siihen, että tänne on tultu treenaamaan.

Spartan Academy on järjestänyt liikunnallisia Bootcamp -leirejä Thaimaan paratiisirannoilla jo lukuisia kertoja. Matkoilla on ollut mukana pariskuntia, kaveruksia, tavallisia kuntoilijoita, mutta myös kilpaurheilijoita. Haasteita Bootcampilla selviytymiseen ei tee yksin rankat treenit, vaan myös paahtava aurinko. Meikäläisittäin helteinen yli 30-asteen treenilämpö saa hien virtaamaan jo pelkästään paikalla seisten.

Spartan Academy Boot Camp


Yhdessä parempia treenejä


Vaikka mukaan lähteneiden treenareiden kuntotaso olisi vaihtelevaa, muodostuu yhteishenki ja tsemppaaminen viikon aikana jokaista yhdistäväksi siteeksi. Jokainen auttaa toistaan, kannustaa kovempiin suorituksiin, ja saa iloa kaverin pyllähdyksistä. Yhtä usein saa jokainen kannustavan läpsyn olkapäälle oman kuntotason ylittämisestä – yhä uudelleen ja uudelleen.

Bootcampin ohjaksissa toimivat kokeneet kotimaiset valmentajat, Spartan Academyn perustaja Antti Nurmi ja kuntovalmennuksen guru Petri Halonen. Kaksikko oli vetänyt kotimaassa liikunta- ja kamppailualan koulutuksia jo vuosia.

Bootcampin konsepti onkin lähes täydellinen, sillä yhteen lyödyt urheilutietämyksen ja kamppailulajien harjoitteet saavat jokaisen kokemaan huippu valmennuksessa jotakin sellaista, mitä tavalliseen kuntoharjoitteluun vain harvoin kuuluu.

spartan-bootcamp-venyttely.jpg


Treenirutiinit


Harjoituksia reissun aikana on kahdesti päivässä; toinen treeni aamulla ja toinen illalla. Treenit on suunniteltu siten, että jokainen jaksaa liikkua 10 päivää. Jokaiseen päivään jää myös riittävästi aikaa nauttia Thaimaan tarjonnasta shoppailun ja maukkaan ruoan äärellä, iltaelämää tietenkään unohtamatta. Myös erinomaiset ja edulliset hieronnat houkuttelevat treenareita lihasten rentouttamiseen.

Kaikille pakollinen lepopäivä sovitetaan harjoittelun lomaan. Lomapäivän voi käyttää vaikkapa yhdessä vuokrattavalla veneellä, rennon päivän merkeissä merellä. Loistava ajatus palautumisen ja auringonoton kannalta! Treenimme koostuvat pääosin taitoharjoitteista, pariharjoitteista, liikkuvuusharjoitteista, korkean intensiteetin hiit-harjoitteista, sekä Bootcamp henkisistä sisukkuutta kasvattavista treeniosioista. Vastapainoksi tarjoillaan joogaa ja rentoutumista.

Bootcampin ohjelmaan kuuluu myös tutustuminen Thaimaan kansallisurheiluun, Thainyrkkeilyyn. Kaiken kaikkiaan Bootcamp tarjoaa kaikkea sitä, mitä sydäntalveen jäätynyt ihmismieli kaipaa: lämpöä, treeniä, hyvää ruokaa ja parasta mahdollista seuraa.


BOOTCAMP-TREENI

Esimaku Bootcampista saat Antin ja Janni Hussin core-harjoitteesta.

Suorita jokainen liike (1, 2, 3, 4, 5 ja 6) perä jälkeen. Pidä tauko aina kierroksen jälkeen. Jos hyydyt matkan varrella, pidä pieni tauko omantunnon mukaan.
1. liike 10 toistoa
2. liike 1 min (vaihda suorittavaa jalkaa 30 sek jälkeen)
3. liike 1 min
4. liike 10 toistoa (hitaalla tempolla)

Toinen pareista tekee kaikki liikkeet yhteen putkeen, jonka jälkeen tulee vaihto. Tehkää kierroksia yhteensä 4kpl


Haluatko lähteä mukaan Bootcampille?

Tutustu Bootcamppeihin Spartan verkkosivuilla »

Spartan Academy / Antti Nurmi