YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Verkkokaupan tuotteita myy Func Food Finland Oy, y-tunnus 1010666-9 ja verkkokauppaa hallinnoi SB Ecommerce Group Oy, y-tunnus 2470627-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomen alueella. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Valitettavasti emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.


TILAAMINEN

Kaikki tilaukset tehdään verkkokaupan välityksellä osoitteesta www.fast.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.


TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSKULUT

Postitamme tilauksia jokaisena arkipäivänä. Tarjoamme ilmaisen toimituksen kaikkiin yli 50€ tilauksiin. Alle 50€ tilauksista veloitamme 4,90€ postikulun. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella, jonka saat tilausvahvistuksen mukana.

Toimitusaika asiakkaalle on keskimäärin 1-5 arkipäivää tilauksesta. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan tuotekohtaisesti sivuillamme. Pidätämme kuitenkin oikeuden varaston loppuunmyyntiin/saldovirheisiin, kiireisiin sesonkikausiin sekä meistä riippumattomiin tekijöihin (ml. luonnonilmiöt ja lakot), jotka voivat pidentää luvattuja toimitusaikoja. Toimitusaikamme ovat viitteelliset. Mikäli tilattu tuotte myöhästyy tai on tilapäisesti loppu, pyrimme ilmoittamaan siitä asiakkaalle. Mikäli sinulla on kysyttävää liittyen tilaukseesi tai toimitusaikaan, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.


PALAUTUSEHDOT

Jos et jostain syystä ole tyytyväinen tilaamaasi Fast -tuotteeseen, voit palauttaa sen Kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:n mukaan 14 vuorokauden kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta.

Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton ja myyntikuntoinen. Jos edelle mainitut ehdot eivät täyty, emme voi hyväksyä palautusta. Tuotteen tulee olla hyvin pakattuna ja asiakas on vastuussa huonosti paketoidun tuotteen rikkoutumisesta tai katoamisesta.

Jos haluat palauttaa tuotteen, lataa PALAUTUSLOMAKE ja liitä se täytettynä palautettavan tuotteen mukaan. Voit myös tarvittaessa kopioida lomakkeen käsin. Palautustilanteessa lomake on välttämätön.

Palautettavat tuotteet tulee viedä Postin toimipisteeseen ja ilmoittaa kyseessä olevan Fast.fi verkkokaupan asiakaspalautus. Kun tuote saapuu asianmukaisessa kunnossa perille, tuote tarkastetaan, jonka jälkeen palautamme rahat 30 vuorokauden sisällä palautuslähetyksen vastaanottamisesta. Palautus tehdään aina samalle kortille/tilille kuin mistä tuote on maksettu. Palautusta ei voi lähettää postiennakolla. Mikäli maksutavaksi on valittu lasku, poistamme ensisijaisesti avoinna olevat laskut Klarnan järjestelmästä.

Palautuksessa kestää keskimäärin n. 1-3 viikkoa. Saat ilmoituksen sähköpostitse kun palautuksesi on käsitelty. Jos et ole saanut mitään ilmoitusta tämän ajan sisällä, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Jos palautat tuotteen, muista ottaa postista kuitti palautuksesta ja säilytä sitä, kunnes palautuksesi on hyväksytty. Kuittia saatetaan tarvita ongelmatilanteissa.


NOUTAMATON LÄHETYS

Toimitamme tuotteet Postin lähetyksillä, Posti säilyttää lähetystä omien ehtojensa mukaisesti.

Posti säilyttää paketteja 1.10.2017 alkaen vain 7 vuorokautta kaikissa noutopisteissään. Tämän jälkeen noutamattomat paketit palautuvat lähettäjälle. Mikäli pakettia ei ole tänä aikana noudettu, palautetaan se lähettäjälle.

Noutamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus. Näissä tapauksissa veloitamme automaattisesti 15,00 euroa posti- ja käsittelykuluja rahapalautuksen yhteydessä.


TOIMITUSVIRHE

Mikäli tilauksesi toimituksessa tapahtuu virhe ja saat esimerkiksi väärän tuotteen, pyrimme toimittamaan sinulle tilaamasi tuotteen viipymättä, kun väärä tuote palautuu takaisin varastollemme. Mikäli oikeaa tuotetta ei pystytä toimittamaan, on meillä velvollisuus tarjota tilalle korvaavaa tuotetta, lahjakorttia tai palauttaa kauppasumma. Ongelmatapauksissa asiakkaan toivomus otetaan aina ensisijaisesti huomioon. Voit lähettää tuotteen takaisin veloituksetta postin asiakaspalautuksena. Mukaan tulee liittää palautuslomake.

Mikäli asiakkaalle lähetetään virheellisesti ylimääräisiä tuotteita, on asiakas velvoitettu palauttamaan tuotteet Postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Mukaan tulee liittää palautuslomake. Mikäli asiakas ei palauta tuotetta, on meillä oikeus veloittaa tuotteen hinta asiakkaalta.

Ongelmatilanteissa suosittelemme aina ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.


MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Jos kauppasopimusta koskevaa mahdollista erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).