KESTÄVÄN FYSIIKAN RAKENTAMINEN

Voima & suorituskyky

Kun tavoitteenasi on voimatasojesi maksimointi sekä lujan, kestävän ja suorituskykyisen fysiikan rakentaminen, on oleellista valita juuri näihin tavoitteisiin pääsyä optimaalisesti tukevat tuotteet. FAST-tuoteperheestä sinulla on valittavanasi useita laadukkaita vaihtoehtoja, jotta palautuminen rankan voima- ja suorituskykypainotteisen treenin aiheuttamasta rasituksesta voidaan maksimoida sekä huolehtia harjoituksen aikaisen suorituskyvyn ylläpidosta. FAST-lisäravinteilla varmistat laadukkaan proteiinin sekä hyvin imeytyvän hiilihydraatin riittävän saannin. Kreatiinin, beta-alaniinin ja ennen harjoitusta nautittavien treenilatureiden käytöllä varmistat suorituskykysi jokaisessa kovatehoisessa harjoituksessa.

Voiman ja suorituskyvyn kehittämisessä pätevät pitkälti samat periaatteet kuin lihasmassan kehittämisessä. Varmista riittävä energiansaanti, nauti laadukasta proteiinia vähintään 20 g kerralla useita kertoja päivässä ja syö riittävästi rasvaa hormonitoiminnan varmistamiseksi. Crossfit-tyyppisessä harjoittelussa käytät pääasiassa hiilihydraatteja polttoaineeksi, joten tällöin myös niiden riittävään saantiin (>5 g/painokilo) on hyvä kiinnittää huomiota. 

Harjoittelun osalta voiman kehittämisessä on olennaista suurten kuormien käyttö (pääsääntöisesti 85-110% ykkösmaksimista), liikkeen voittavan vaiheen tekeminen mahdollisimman räjähtävästi (voimakkaiden) nopeiden lihassolujen käyttämiseksi sekä riittävän usein toistuva harjoitusärsyke oppiaksesi tekemään liikkeet tehokkaammin (hermotuksen kehittyminen).

Omat suosituksemme sinulle